Er is bijna niets vervelender dan dat je huis in Blaricum al weken in de verkoop staat, maar dat er weinig interesse blijkt te zijn. Je wilt graag verder met je leven, hebt waarschijnlijk al een nieuw huis op het oog en zit nu vast aan je oude huis. Het is altijd handig om een goede makelaar in Blaricum in te schakelen. Deze weet hoe de markt er op dat moment uitziet en wat jij kan doen om je huis makkelijker te verkopen.
Een andere reden dat je huis niet veel bekijks krijgt, is omdat je niet genoeg aan marketing doet. Goede marketing van een huis is een combinatie van inspanningen. Als je een goede makelaar hebt, zal die vast ook al een uitgebreide verkoopstrategie en marketing hebben, maar toch is het goed zelf ook al een aardig idee te hebben van de marketing die je kunt doen voor de verkoop van jouw huis. Naast het plaatsen op Funda en vergelijkbare websites en het maken van professionele foto’s, kun je ook nog aan de volgende dingen denken:
· Print ansichtkaarten in kleur en mail ze naar omliggende woningen in de buurt en aangrenzende buurten. Als jouw huis iets heeft wat een huis in de buurt niet heeft, bijvoorbeeld dat het een hoekhuis is, willen mensen uit de buurt misschien wel naar jouw huis verhuizen. Niets makkelijker dan te verhuizen in je eigen straat!
· Maak verschillende flyers in kleur met verschillende foto’s om te verspreiden onder prospects en degenen die jouw huis bekijken. Door ze een flyer mee te geven, hebben ze een tastbare herinnering aan het huis in plaats van alleen de foto’s online. Hierin kun je ook nog een keer alle bijzondere elementen van het huis benadrukken.
· Huur een bedrijf in om een virtuele tour en video’s te maken, dit biedt mensen de mogelijkheid nog een keer online ‘door het huis te lopen’. Bovendien kun je dit zo bewerken dat de beste punten naar voren komen.
· Heb je niet het budget voor een professionele video? Overweeg dan om zelf een video op te nemen en te uploaden naar YouTube, al is het maar dat je vertelt over wat je zo leuk vindt aan het huis.
· Houd open huizen op zondagen die samenvallen met andere buurtbezichtigingen. Soms trekken gevonden ook kopers aan voor schemerrondleidingen.
· Vraag naar feedback van kopers over wat ze wel en niet leuk vonden aan je huis. Zo kun je aanpassingen maken om deze bezwaren te overwinnen.